גישור בדיני צרכנות
דיני צרכנות הינו תחום רחב – מדובר על יחסי "קונה – מוכר" \ "ספק- לקוח"
כאשר מתעוררת בעיה בין 2 הצדדים המצריכה התערבות חיצונית עדיף לפנות להליך גישור , הסיבות לכך נובעות מיתרונות עצומים להליך יש להציע לכל אחד מהצדדים:
- מבחינת המוכר \ הספק – עקרון הסודיות שבהליך תורם רבות, אף בעל עסק לא ירצה פגיעה במוניטין בעקבות תביעה או בעיה המתעוררת מול לקוח, בהליך הגישור כל הנאמר ע"י הצדדים נשמר בחדר הגישור והתוכן אינו מפורסם לאף גורם. בנוסף – עלות ההליך נמוכה הרבה יותר מהתערבות עורכי דין ובתי משפט.
- מבחינת הלקוח או הקונה – הליך גישור מהיר הרבה יותר מתביעה בבית משפט וזמינות המגשרים גבוהה הרבה יותר, עלות ההליך כאמור נמוכה הרבה יותר לפיכך ישנה עדיפות ברורה להליך זה.
- מבחינתם של שני הצדדים – ההליך מסתיים בהסכם חתום שמהווה חוזה לכל דבר ועניין אך לבקשת הצדדים או להסכמתם ניתן להגישו לבית המשפט ולקבל תוקף של פסק דין כאילו התנהל משפט שלם – המשמעות היא שבמקרה של הפרת הסכם (בהנחה שלא תהיה כזו) ניתן לגשת להוצאה לפועל לתבוע את המגיע באופן מיידי (כמו בהפרת צו בית משפט) ואין צורך לדון שוב בנושא המחלוקת כמו בהפרה חוזית בלבד.
הליך הגישור נותן מענה ל 2 הצדדים באמצעות פתיחת כל המחלוקות הקיימות ופתרונן עד לאחרונה שבהן. ההסכם המושג הוא לשביעות רצונם של 2 הצדדים ובהסכמתם. ההליך מבוצע ע"י מגשרים מקצועיים המתמחים בדיני צרכנות ומודעים לחוקים השונים הקיימים במערכת המשפט ובמידת הצורך נערב מומחים מתאימים כגון ייעוץ משפטי ספציפי, ייעוץ רו"ח וכדומ'.
בתום ההליך ניתן להחליט על מערכת יחסים חדשה ומסודרת על מנת להמשיך את ההתקשרות בין הצדדים, או מאידך להחליט על סיום ההתקשרות בין השניים בצורה ידידותית.
בהצלחה!